Od 15 grudnia 2022 roku wprowadzone zostały zmiany w programie Mój Prąd 4, umożliwiające staranie się o dofinansowanie dla Wnioskodawców, którzy jeszcze nie skorzystali z możliwości dofinansowania, ale również dla tych którzy rozliczają się w starym systemie net-metering i przejdą na nowy sposób rozliczania net-billing. Za zgłoszenie dofinansowania tylko instalacji fotowoltaicznej kwota dofinansowania wyniesie do 50% kosztów kwalifikowanych, ale nie więcej niż 6 tyś. zł. W przypadku zgłoszenia dofinansowania wraz z elementem dodatkowym (np. pompa ciepła, magazyn energii) kwota dofinansowania do samej instalacji będzie wynosić nie więcej niż 7 tyś. zł, a do każdego elementu dodatkowego można ubiegać się o dofinansowanie:
– do magazynu energii, nie więcej niż 16 tyś. zł (do 50% kosztów kwalifikowanych)
– do magazynu ciepła, nie więcej niż 5 tyś. zł (do 50% kosztów kwalifikowanych)
– do systemu EMS/HEMS, nie więcej niż 3 tyś. zł (do 50% kosztów kwalifikowanych)
Dodatkowo Wnioskodawcy, rozliczający się w systemie net-metering, którzy skorzystali w poprzednich edycjach Mój Prąd mogą ubiegać się o ponowne dofinansowanie na dodatkowe elementy pod warunkiem przejścia na system net-billing.
Jeśli otrzymaliście Państwo już dotację Mój Prąd w wysokości 4 tys. (według poprzedniej wersji programu) dotacja zostanie dla was przeliczona ponownie względem nowego poziomu dofinansowań. Warunkiem otrzymania różnicy dofinansowania jest wypełnienie zgody poprzez Generator Wniosków o Dofinansowanie (GWD). Wnioskodawcy dostaną informację e-mail z kwotą otrzymanego dodatkowego dofinansowania oraz instrukcją jak złożyć zgodę.
Komunikatu z dokładną datą rozpoczęcia rozliczania dotacji można spodziewać się w styczniu 2023 roku. Nabór wniosków do Programu Mój Prąd został przedłużony do 31.03.2023 roku.
Źródło: https://mojprad.gov.pl/
Zobacz również: